• Narrow screen resolution
  • Wide screen resolution
  • Wide screen resolution
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Θεσμός Μουσικού Σχολείου
PDF Εκτύπωση E-mail

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΤΗΝ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

   Οι εισαγωγικές εξετάσεις απευθύνονται σε απόφοιτους της ΣΤ΄ Δημοτικού. Περιλαμβάνουν μία ομάδα τεστ μουσικών ικανοτήτων (μουσικά παιχνίδια). Οι υποψήφιοι δεν είναι απαραίτητο να έχουν μουσικές γνώσεις ή να γνωρίζουν κάποιο μουσικό όργανο. 

ΣΕ ΠΟΙΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ;

Α.  Αντίληψη του ρυθμού

Β.  Ακουστική ικανότητα

Γ.  Φωνητική ικανότητα

Δ.  Διάκριση μουσικών φράσεων, ηχοχρωμάτων και μουσικού χαρακτήρα.

Ε.  Εκτέλεση (προαιρετικά) σε μουσικό όργανο.

 Μπορείτε να πάρετε μία γενική ιδέα των εισαγωγικών εξετάσεων χρησιμοποιώντας

την ιστοσελίδα του Μουσικού Σχολείου της Παλλήνης, που είχε την ευγενή καλοσύνη να μας επιτρέψει να χρησιμοποιήσουμε το υλικό της.

Σας μεταφέρουμε στην κεντρική σελίδα του Σχολείου. Εκεί θα επιλέξετε το μενού "Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ONΛΑΪΝ" και από εκεί την ενότητα με τίτλο "ΓΙΑ ΜΙΚΡΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ". Οι ασκήσεις βρίσκονται αριστερά με τίτλους Α, Β, Γ . Μεταφέρεστε στη σελίδα πατώντας εδώ

Παρακαλούμε να λάβετε υπόψιν ότι:

  • Ο κανονισμός ή τα είδη των τεστ μουσικών ικανοτήτων μπορεί να αλλάζουν από χρονιά σε χρονιά. 
  • Αιτήσεις για τις εισαγωγικές εξετάσεις κατατίθενται κάθε χρόνο στο σχολείο μας τον Μάιο (συνήθως από τις 10 έως τις 30 Μαΐου). Αιτήσεις μπορείτε να προμηθευτείτε απο τη γραμματεία του σχολείου ή να την κατεβάσετε από τις δύο ιστοσελίδες του σχολείου μας.
  • Οι εξετάσεις διενεργούνται το δεύτερο 15ήμερο του Ιουνίου κάθε χρονιάς στον χώρο του σχολείου. Την ημερομηνία εξετάσεων ορίζει κάθε χρόνο το Υπουργείο Παιδείας.
 
PDF Εκτύπωση E-mail

O θεσμός των Μουσικών Σχολείων

(Γυμνασίων και Λυκείων)

O θεσμός των Μουσικών Σχολείων (Γυμνασίων και Λυκείων), στα πλαίσια της δωρεάν δημόσιας παιδείας, ξεκίνησε το 1988 επί Υπουργίας Αντώνη Τρίτση.

Το Μουσικό Σχολείο Δράμας, ιδρύθηκε και λειτούργησε το 1994. Τα πέντε πρώτα χρόνια της λειτουργίας του, συστεγάσθηκε στο διδακτήριο της Ν. Αμισού, με το 3ο Γ/σιο. Από την έναρξη της σχολικής χρονιάς 1999 –2000, λειτουργεί στο δικό του διδακτήριο, στην αρχή της Ε.Ο. προς Καβάλα.

Το σχολείο έχει συμμετάσχει σε διεθνή προγράμματα και πρόσφατα διακρίθηκε παίρνοντας την πρώτη θέση ανάμεσα σε 7000σχολεία όλης της Ευρώπης στα πλαίσια του προγράμματος "Άνοιξη της Ευρώπης 2006" συμμετέχοντας στη δραστηριότητα με θέμα "Η πρότασή μου για την Ευρώπη".

Στο Μουσικό Σχολείο Δράμας (Μουσικό Γυμνάσιο και Ενιαίο Μουσικό Λύκειο), οι μαθητές, διδάσκονται όλα ανεξαιρέτως τα μαθήματα, που διδάσκονται οι μαθητές των υπολοίπων Γυμνασίων και Ενιαίων  Λυκείων, σύμφωνα με τα αναλυτικά και ωρολόγια προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας. Κατά συνέπεια, έχουν όλες τις υποχρεώσεις, όλα τα δικαιώματα, και τις ίδιες δυνατότητες πρόσβασης, στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με τους συμμαθητές τους των άλλων σχολείων. Oι μαθητές των Μουσικών Σχολείων, έχουν την ευκαιρία να τύχουν και μιας ολοκληρωμένης Μουσικής Παιδείας, σε ποσότητα (30 ώρες γενικής παιδείας και 15 μουσικής) και κυρίως ποιότητα, τέτοια, που είναι πρωτόγνωρη και μοναδική για τα Ελληνικά δεδομένα, με σκοπό να προετοιμαστούν και να καταρτιστούν, για να ακολουθήσουν την επαγγελματική κατεύθυνση της μουσικής, εφ΄ όσον το επιθυμούν, χωρίς να υστερούν σε γενική παιδεία. (Στους αποφοίτους των Μουσικών Σχολείων χορηγείται τίτλος μουσικής ειδικότητας μετά από εξετάσεις, τον οποίο εκδίδει το ΥΠΕΠΘ και είναι ισότιμος και αντίστοιχος με τους τίτλους που χορηγούνται από τα αναγνωρισμένα από το κράτος – ΥΠΠΟ – Μουσικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα – Ωδεία και Μουσικές Σχολές). Το σύνολο των διδακτικών αντικειμένων, είτε πρόκειται για μαθήματα Γενικής, είτε για μαθήματα Μουσικής Παιδείας, προσφέρεται με την ίδια βαρύτητα, σοβαρότητα και κύρος που αρμόζει στην προσπάθεια για μια υψηλού επιπέδου καλλιέργεια, μόρφωση και προετοιμασία των νέων για το μέλλον.

Οι απόφοιτοι του Μουσικού Λυκείου έχουν σημαντικές επιτυχίες στα ΑΕΙ και ΤΕΙ ακολουθώντας επιστήμες Πολυτεχνικών, Μαθηματικών, Παιδαγωγικών, Νομικών, Φιλολογικών κλπ Σχολών ενώ πολλοί συνεχίζουν τις μουσικές τους σπουδές στα τμήματα Μουσικών Σπουδών ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου, από την α΄ τάξη του γυμνασίου και στα πλαίσια του μαθήματος «Μουσικά Σύνολα», έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε διάφορα σχήματα, μουσικά (φωνητικά, οργανικά), θεατρικά, εικαστικά, διδασκόμενοι τα της τέχνης, αναπτύσσοντας τη συναισθηματική τους νοημοσύνη μέσω της αισθητικής χαράς. Ακόμη, με την «ωραία» αυτή ομαδική εργασία, μπορούν να συνειδητοποιήσουν τα οφέλη από τη συνεργατικότητα και τη συλλογικότητα, γνωρίζοντας να τις αξιοποιούν σε κάθε περίσταση της ζωής. Εκτός από την εξατομικευμένη διδασκαλία, η διδασκαλία της μουσικής και η άσκηση στα εργαστήρια είναι και συλλογική. Έτσι, τα ατομικά μαθήματα μουσικής και τα «Συλλογικά Εργαστήρια καθηγητών», με τον ιδιαίτερο παιδαγωγικό ρόλο στη σχολική ζωή, μαζί με τα  «Μουσικά Σύνολα μαθητών», και την κοινή τους εμφάνιση σε πολλές εκδηλώσεις πολιτισμού, συμβάλλουν ιδιαίτερα στα παραπάνω, προσφέροντας συνάμα στη μικρή επαρχία μας, τους καρπούς της εργασίας κάθε χρονιάς.



Ακούγεται ο "Συρτός Χορός"

από τους "36 Ελληνικούς Χορούς για Ορχήστρα"

του Νίκου Σκαλκώτα

 


Main Menu

ESafety

Δωρεά Μουσικών Οργάνων

Stavros_Niarchos_Foundation2

Εισαγωγή στην Α Γυμνασίου

A_Gymnasioy