Η δεύτερη ομάδα του Μουσικού Σχολείου Δράμας συμμετείχε στο σεμινάριο με τίτλο «Μουσικές Δραστηριότητες για την ενδυνάμωση του συναισθήματος, της δημιουργικότητας και της ενεργούς εμπλοκής στη μάθηση», Βαρκελώνη 15-20/4/2024. Συμμετείχαν:
Αγγελική Μάρκου, Αγγελική Βλάχου, Αριάδνη Αναστασοπούλου
Το βιωματικό σεμινάριο περιελάμβανε διάφορες τεχνικές, μεταξύ των οποίων αυτοσχεδιασμούς, οπτικοποίηση, body percussion, ηχοθεραπεία, σωματική έκφραση, δημιουργία τραγουδιού. Μετά την πρακτική –ατομική ή ομαδική- κάθε δραστηριότητας, ακολουθούσε η καθοδήγηση της αναπαραγωγής αυτών των εμπειριών με τους μαθητές στη σχολική τάξη.
Το σεμινάριο είχε πολλαπλά οφέλη για την ομάδα των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών. Η εισαγωγή τεχνικών μουσικοθεραπείας στην τάξη διευκολύνει την ουσιαστική μάθηση, καθώς η μουσική δραστηριοποιεί γνωστικές λειτουργίες όπως η προσοχή, η μνήμη, η κινητοποίηση, η δημιουργικότητα και η φαντασία. Επιπλέον, η μουσική μπορεί να φέρει τους ανθρώπους πιο κοντά και να δράσει ως κοινωνική δραστηριότητα για τη βελτίωση της αυτοέκφρασης και της κοινωνικής και συναισθηματικής νοημοσύνης. Τέλος, η εφαρμογή μουσικοθεραπευτικών τεχνικών μπορεί να ενδυναμώσει το θετικό κλίμα στις σχέσεις και το μαθησιακό περιβάλλον, να συμβάλει στη ρύθμιση των συναισθημάτων και την προώθηση της συνεργασίας και της ενσυναίσθησης ανάμεσα στους μαθητές.
Εφαρμόζοντας τις αρχές της νευροψυχολογίας, της μουσικής ψυχολογίας και της μουσικοθεραπείας, οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στο βιωματικό σεμινάριο ανέπτυξαν γνωστικές και συναισθηματικές δεξιότητες, συμμετείχαν σε μία ολιστική δραστηριότητα και αποτέλεσαν μέρος μίας ομάδας εργασίας, με απώτερο στόχο τη διάχυση των γνώσεων και των εμπειριών σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και την ευρύτερη κοινότητα, ώστε τα αποτελέσματα της κινητικότητας να βρουν τον τελικό τους στόχο, που είναι η βελτίωση της μαθησιακής διαδικασίας, μέσα από τον ήχο, τη μουσική, το παιχνίδι και το συναίσθημα.