TMHMA ENTAΞΗΣ
Από τη σχολική χρονιά 2023-24 στο Μουσικό Σχολείο Δράμας λειτουργεί Τμήμα Ένταξης, στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο. Στο Τμήμα Ένταξης οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής προσφέρουν συστηματική παιδαγωγική υποστήριξη στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με μακροπρόθεσμο στόχο να αμβλυνθούν οι δυσκολίες τους και να μπορούν να παρακολουθούν επιτυχώς την τάξη τους. Η βοήθεια που παρέχεται αφορά, ανάλογα με την περίπτωση, τα φιλολογικά και θετικά μαθήματα (μαθηματικά, φυσική, χημεία) αλλά και τις κοινωνικές δεξιότητες και τη συμπεριφορά.
Σκοπός του Τμήματος Ένταξης είναι να παρέχει στους μαθητές:
- Εξατομικευμένη εκπαιδευτική βοήθεια.
- Υποστήριξη για την αντιμετώπιση των αρνητικών συναισθηματικών συνεπειών, που εμφανίζονται λόγω της μειωμένης επίδοσης στα μαθήματα.
- Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και ανάπτυξη αισθήματος ασφάλειας.
- Ισότιμη και λειτουργική ένταξη στη γενική τάξη.
Στο Τμήμα Ένταξης φοιτούν μαθητές που διαθέτουν γνωμάτευση από το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ή έχει δρομολογηθεί η ψυχοπαιδαγωγική τους εκτίμηση διαμέσου της ΕΔΥ του σχολείου.
Τα παιδιά που φοιτούν στις τάξεις του Τμήματος Ένταξης παρακολουθούν το πρόγραμμά του ορισμένες ώρες την εβδομάδα ανάλογα με την έκταση και το είδος των μαθησιακών αναγκών τους. Τις υπόλοιπες ώρες παρακολουθούν το πρόγραμμα μαθημάτων της γενικής τάξης.
ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ
Σύμφωνα με τη νομοθεσία οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μπορούν να φοιτούν σε σχολική τάξη του γενικού σχολείου, με παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση, από εκπαιδευτικούς ΕΑΕ, όταν αυτό επιβάλλεται από το είδος και το βαθμό των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών. Η παράλληλη στήριξη παρέχεται σε μαθητές που μπορούν με κατάλληλη ατομική υποστήριξη να παρακολουθήσουν το αναλυτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα της τάξης ή όταν η παράλληλη στήριξη καθίσταται απαραίτητη – βάσει της γνωμάτευσης του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. – εξαιτίας των ειδικών εκπαιδευτικών τους αναγκών. Την παράλληλη στήριξη εισηγείται αποκλειστικά το οικείο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. το οποίο με γραπτή γνωμάτευσή του καθορίζει τις ώρες παράλληλης στήριξης κατά περίπτωση.
Στόχος της παράλληλης στήριξης είναι να επιτευχθεί ο μέγιστος βαθμός αυτονομίας των μαθητών/τριών τόσο σε μαθησιακό όσο και σε ψυχοκοινωνικό επίπεδο για τη μετάβασή τους από την εξατομικευμένη υποστήριξη στην αυτόνομη λειτουργία τους στο πλαίσιο της τάξης.
Ο/Η εκπαιδευτικός ο/η οποίος/α διδάσκει στο τμήμα και ο/η εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης- συνεκπαίδευσης συνεργάζονται συνεχώς υποχρεωτικά για την ολόπλευρη υποστήριξη των μαθητών/μαθητριών με έγκριση παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης, καθώς και του συνόλου των μαθητών του τμήματος.